Like This ♥
Kad Raya vs Mesej Raya
Friday, August 17, 2012 • 8:14 PM • 0 Love Letter ♥

Bismillahirahmanirahim ...

Assalamualaikum ! Korang mesti pernah kan dapat kad raya or mesej raya ... Well known that both are the ways we want to give a wish for Hari Raya right ? But , there are some differences for me about them .. Bagi saya lah kan , kad raya is much better than mesej raya .. Why ? Ok .. Here we go !

Bagi saya kad raya ni lebih bermakna .. What I mean is , will be more appreciate .. Saya ingat lagi , masa zaman sekolah rendah .. Benda yang paling excited masa raya ialah nak dapat kad raya from kawan2 *oppps , yang kedua excited selepas duit raya ... hehehe .. Bila dah nak musim raya je , mule lah semua orang sibuk nak edar2 kad raya masing .. 

Pastu tanya " Eh , ko dapat bape dah kad raya .. Aku dah ade sepuluhhh .. Sepuluhhh woooo " .. 

Lepas tu kawan kite cakap " Laaa , yeke .. Aku dua puluh ! " ..... 

*krikkrikkrikkk .. Terus tak jadi nak bangga ... HAHAHA XD






Ni antara collections kad raya yang masih saya simpan ... Yang dari darjah 5 pun ada lagi tau.. Saya sayang sangat nak buang sebab saya suka dapat kad raya .. Paling excited masa nak buka sampul tu lah .. Lepas tu nak tengok design kad macam mana .. 

Part yang kelakar bila baca balik kad ni , ayat budak2 .. Yelah masa ni tahu apa lah sangat kan ...

" Assalamualaikum w.b.t ... Ko tengah buat ape tu ? Aku nak ucapkan selamat hari raya kat ko .. Aku nak mintak maaf kat ko ....blaablaablaablaa.... "

See ? Ada ke patut tanya tengah buat apa ? HAHAHA .. Entah apa2 .. Berlainan dengan mesej raya .. Saya dah tak simpan satu pun mesej raya sebab saya tukar phone then mesej2 tu burn macam tu je .. Bukan sebab saya delete ok ! Saya sayang mesej2 raya tu .. sobs ..





Out of five kad raya yang saya beli , hanya empat orang je yang saya bagi tahun ni .. Kalau dulu lah , tak cukup satu bungkus kad raya .. Mesti nak beli dua bungkus .. Saya rasa maybe sekarang ni mesej tu lagi mudah kot .. Yelah satu mesej berapa sen lah sangat kan .. Sekarang ni harga stamp pun dah 50sen ... Bagi saya , kad atau mesej mana2 pun boleh ... Yang penting ialah keikhlasan kita memberi kepada si penerima .. Kan ? 

So , raya semakin dekat .. Dengan rasa rendah diri , saya HAZIRA BINTI HAMDAN ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada seluruh kaum Muslimin dan Muslimat .. Maaf Zahir dan Batin .. Take care of yourself .. Have a blast eid ! Muahhhhh muuahhhh :*


Muka ni wajib ada lah kannn ... Hikhikhik :p

Muchos Amos ,

Hazira Hamdan







Labels:



Assalamualaikum ! " Saya bercakap kerana saya peramah dan saya sombong kerana saya menjaga diri saya.. Terima kasih " Hazira Hamdan .. Sixteen years old .. See the beautiful in wide vision people ! :)
bold italic underline strike

Hazira Raif

Create your badge

PUT YOU OWN CBOX





Big helped by Aulia Septiya , Ziera Sharplet and Munyrah Iyra
Edited by Opie
Header by Rabiey
Follow & Dashboard Button by Ziera
Cursor by Fiqah
Hosted by YOUR NAME